DBAJ O ZDROWIE

Jak schudnąć zdrowo, skutecznie, na długo? Sprawdzamy

Jak schudnąć zdrowo, skutecznie, na długo? Sprawdzamy

Odchudzanie to proces, który w wielu przypadkach potrafi skutecznie poprawić zdrowie i kondycję. Dla wielu osób zrzucenie nadmiarowych kilogramów jest początkiem drogi do skutecznego dbania o siebie. Jeśli przeszkadza nam to, ile ważymy, powinniśmy zdecydować się na zdrowe, rozsądne odchudzanie. Jak zrzucić wagę, by sobie nie zaszkodzić? Sprawdzamy.

Jak zrzucić wagę? Dobra dieta na początek

Jak schudnąć na długo, zdrowo i skutecznie? Kluczem do sukcesu jest oczywiście odpowiednio zbilansowana, zrównoważona, pełna witamin i minerałów dieta. Tym, czego potrzebujemy, żeby zrzucić parę kilogramów, jest deficyt kaloryczny – powinniśmy spalać więcej kalorii, niż zjadamy. Nie oznacza to wcale drakońskich diet i odmawiania sobie kolejnych posiłków. Przygotowując zbilansowane, kolorowe, pełne warzyw posiłki, jesteśmy w stanie zdrowo schudnąć i, jednocześnie, nie męczyć się na głodówce.

Bezpieczne chudnięcie to takie, które wiąże się ze zrzucaniem od 0,5 kg do 1 kg, miesięcznie więc nie powinniśmy tracić więcej niż 4 kilogramy. Na początku diety zwykle chudnie się nieco szybciej, a wraz z upływem czasu waga spada w wolniejszym tempie.

Zaczynamy więc od diety. Ograniczanie spożycia kalorii nie może być równoznaczne z ograniczaniem wartości odżywczych, witamin i minerałów. Komponując odpowiednio jadłospis, uda nam się schudnąć i, jednocześnie, uniknąć niedoborów. Musimy dostarczać sobie węglowodanów, białek i tłuszczów.
zdrowe

Co powinniśmy jeść na zdrowej diecie?

• Warzywa
• Owoce
• Produkty pełnoziarniste
• Nabiał
• Tłuszcze roślinne
• Ryby
• Białe mięso.

Posiłki powinny być niewielkie, jedzone często, mniejszymi porcjami. Zjadając 4, 5 dań w ciągu dnia, pozwalamy organizmowi na skuteczniejsze spalanie kalorii. Najlepiej jadać mniej więcej o stałych porach, a ostatni posiłek zjadać na 2-3 godziny przed pójściem spać. Po obiedzie czy kolacji powinniśmy czuć lekki niedosyt. Nie przejadajmy się, nie podjadajmy między kolejnymi porcjami. Zrezygnujmy z:

• Żywności przetworzonej
• Słodyczy
• Tłustych, smażonych dań
• Alkoholu
• Gazowanych, słodkich napojów.

Codzienną dietę w razie potrzeby możemy uzupełnić o suplementy witamin i minerałów niezbędnych dla zdrowia organizmu. Dobrze sprawdzą się również suplementy diety przeznaczone dla osób odchudzających się, np.:

Twój cel to: Nowa ja – suplement diety zmniejszający apetyt. Uzupełnia niedobory chromu, wpływa na uczucie sytości, doskonale sprawdza się jako pomoc w codziennej diecie.
Noble Health Misie na Fajne Ciałko – suplement przyczynia się do kontrolowania masy ciała i utrzymania prawidłowego metabolizmu. Naturalne składniki pozwalają zdrowo dbać o prawidłową wagę.
Allnutrition CLA + L Carnitine + Green Tea – preparat z kwasem linolowym, zieloną herbatą i l-karnityną wspiera metabolizm, pomaga kontrolować wagę i wspomaga siły umysłowe oraz fizyczne.

Co na odchudzanie? Ruch!

Wiemy już, co powinniśmy jeść i jak często. Ale sama dieta to jeszcze nie wszystko. Żeby zdrowo schudnąć, trzeba do codziennych rytuałów wdrożyć także aktywność fizyczną. Regularny, umiarkowany ruch pozwoli sprawnie kontrolować wagę i zapewni deficyt kaloryczny, który jest niezbędny do chudnięcia. Nie trzeba od razu zapisywać się na siłownię ani kosztowne zajęcia fitness, by zacząć się ruszać. Opcji jest bez liku – spacery, jogging, jazda na rowerze, pływanie, pilates, joga, taniec. W tym bogactwie każdy bez wątpienia znajdzie sport, który przypadnie mu do gustu. Ćwiczmy regularnie, nie forsujmy się, nie przesadzajmy z wysiłkiem. Rozsądek przede wszystkim!

ruch

Wypoczynek, czyli jak chudnąć, śpiąc?

Co jeszcze może pomóc w odchudzaniu? Uwaga, to dla wielu osób może być zaskoczeniem. Sen i odpoczynek. Jeśli nie damy organizmowi szansy na regenerację, nie możemy liczyć na zdrowe chudnięcie. Badania dowodzą, że niewyspani i rozdrażnieni mamy większy problem ze spalaniem kalorii i jesteśmy bardziej podatni na tycie. Zmęczeni mamy większe zapotrzebowanie kaloryczne, częściej podjadamy, sięgamy po niezdrowe przekąski. Jeśli mamy problem z zaśnięciem, zastosujmy techniki relaksacyjne, ćwiczenia oddechowe. W razie potrzeby możemy sięgnąć po wyciszające herbatki lub suplementy, np.
sen

• Valerin Sen – produkt z magnezem, witaminą B6, wyciągiem z szyszek chmielu i wyciągiem z krokusa, który kompleksowo wspiera zasypianie i głęboki, odżywczy sen. Poprawia jakość snu, dzięki czemu budzimy się wypoczęci.
• Allnutrition Alldeynn Sleeprose – suplement, który dodaje energii w dzień, a wieczorem ułatwia zasypianie. Sprawdzi się u osób aktywnych, które dużo trenują. Wspomoże nocną regenerację organizmu.
• SFD Na Dobry Sen – naturalne składniki skomponowane tak, by ułatwiać wieczorne zasypianie i zapewniać odżywczy, głęboki sen w nocy.

Jeśli zadajemy sobie pytanie o to, jak schudnąć zdrowo i rozsądnie, powinniśmy pamiętać przede wszystkim o tym, że nie każdy potrzebuje diety. Nie katujmy się głodówkami, nie szukajmy na siłę kolejnych fałdek na brzuchu. Kochajmy siebie takimi, jacy jesteśmy! A odchudzanie traktujmy jako drogę, nie cel sam w sobie.
Pokaż więcej wpisów z Lipiec 2021

Polecane

Podziel się swoim komentarzem z innymi
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel