ZADBANA SKÓRA
24.08.2020

Joga twarzy? Efekty zaskakują. Jak zacząć?

Joga twarzy? Efekty zaskakują. Jak zacząć?

Każda z nas marzy o gładkiej i promiennej skórze twarzy. Chcąc zawsze wyglądać pięknie i młodo, wszystkie skrupulatnie przykładamy się do pielęgnacji cery. Niestety nasze wysiłki nie zawsze okazują się wystarczające. Jak skutecznie poprawić wygląd skóry? Warto wypróbować ćwiczenia, które pozwolą mięśniom zrelaksować się i wypocząć. Postawmy na jogę twarzy! Na czym to polega i jakie efekty można uzyskać? Przekonaj się! 

Co to jest joga twarzy?

Myśląc o jodze, większość z nas wyobraża sobie harmonijny trening ciała i duszy, dzięki któremu nie tylko wzmacniamy mięśnie, ale również odzyskujemy równowagę psychiczno-emocjonalną. Choć tego rodzaju ćwiczenia kojarzą nam się z ogólnym rozwojem fizycznym, to filozofia, na której zostały oparte, doskonale sprawdza się również w kwestii poprawy wyglądu twarzy. Jak to możliwe?
Joga twarzy ma wspaniały wpływ na mięśnie oraz cerę. Celem składających się na nią ćwiczeń jest przywrócenie skórze jędrności, gładkości i blasku poprzez eliminację toksyn, poprawę krążenia krwi i redukcję zmarszczek. Dlaczego warto poświęcić jej parę minut dziennie? Przede wszystkim dlatego, że jest nieskomplikowana, a jej regularne wykonywanie znacząco rozświetla, odświeża i odmładza.

Joga – dla twarzy i dobrego samopoczucia

Dlaczego joga twarzy jest skuteczna?
Kiedy zależy nam na poprawie wyglądu naszego ciała, zazwyczaj inwestujemy w karnet na siłownie. Wiemy, że jeśli systematycznie będziemy ćwiczyć odpowiednie partie mięśni, to po kilku tygodniach zobaczymy rezultaty w postaci ładnie wyrzeźbionych ramion, brzucha, nóg czy pleców.
Podobnie rzecz się ma w przypadku twarzy. W jej skórze znajduje się aż 50 różnych mięśni, które regularnie stymulowane wzmacniają się, tym samym sprawiając, że buzia staje się gładsza, rozpromieniona i wyraźnie zdrowsza. W jaki sposób najlepiej ćwiczyć twarz? Wystarczy uprawiać specjalny rodzaj jogi. Pierwsze efekty można zaobserwować już po 2-3 tygodniach od rozpoczęcia.

Masaż twarzy

Joga twarzy. Efekty

Jakich rezultatów możemy spodziewać się po kilku tygodniach uprawiania jogi twarzy?
• Na początku na pewno zwrócimy uwagę na wygładzenie twarzy i zmniejszoną widoczność występujących na niej zmarszczek;
• Następnie zauważymy poprawę elastyczności i kolorytu skóry;
• Ważnym elementem okaże się również zmiana owalu twarzy: uniesienie policzków i redukcja drugiego podbródka;
• Oprócz fizycznej metamorfozy, zauważymy także poprawę samopoczucia. Joga twarzy zmniejszy uczucie napięcia i stresu, doda nam sporo energii, podwyższy samoocenę oraz sprawi, że nasze spojrzenie znowu stanie się żywe i promienne.

Zadbana cera

Joga twarzy. Kilka prostych ćwiczeń

Jak się przygotować do jogi twarzy?

Czy wykonywanie jogi twarzy wymaga specjalnego przygotowania? Takie ćwiczenia w domowym zaciszu może wykonać każdy – nie wymagają one specjalistycznej wiedzy lub urządzeń kosmetycznych. Wystarczą dłonie i spokojna, komfortowa przestrzeń, w której można się całkowicie odprężyć.

Zanim przystąpimy do ćwiczeń, wyciszymy się i rozluźnijmy mięśnie twarzy. W tym celu możemy wesprzeć się kosmetykami, np. delikatną oliwką. Po nałożeniu preparatu na opuszki palców delikatnie rozmasujmy nim cerę. Warto także zamknąć oczy i przez kilkanaście sekund wykonać kilka głębokich oddechów.

Zestaw ćwiczeń nr 1: Usta

• Po obu stronach ust połóżmy palce i starajmy się jak najdalej rozciągać je na zewnątrz. W tym samym czasie spróbujmy ściągnąć wargi tak, jakbyśmy chciały dać komuś całusa. Ćwiczenie należy powtórzyć kilka razy. Jego celem jest wzmocnienie mięśni odpowiedzialnych za opadanie kącików ust.
• Wykonując szeroki uśmiech, spróbujmy otworzyć usta i oczy udając zdziwienie. Gdy poczujemy napięcie mięśni twarzy, spróbujmy utrzymać taką minę przez kilkanaście sekund. To ćwiczenie ma zapobiegać opadaniu skóry w okolicy policzków.
• Kolejne ćwiczenie nazywane jest powszechnie uśmiechem Sfinksa. Polega na podnoszeniu kącików ust przy zachowaniu chłodnego i nieruchomego spojrzenia.

Zestaw ćwiczeń nr 2: Policzki

• Nabierzmy do ust możliwie jak najwięcej powietrza, a następnie kilka razy przenieśmy je z jednego policzka w drugi, jednocześnie mocno napinając mięśnie. Po chwili złóżmy usta w dziubek i powoli wypuśćmy powietrze.
• Kolejne ćwiczenie nadaje sprężystości skórze wokół ust i warg. Polega natomiast jedynie na powtarzaniu samogłosek – a, e, i, o, u. Pamiętajmy jednak, by wymawiać je głośno i wyraźnie. Podczas ćwiczenia otwierajmy usta możliwie jak najszerzej.
• Następne ćwiczenie – udając przeżuwanie, starajmy się obracać ustami zgodnie z ruchem wskazówek zegara. W ten sposób angażujemy jednocześnie policzki, usta oraz mięśnie żuchwy.

Zestaw ćwiczeń nr 3: Czoło

• Do wewnętrznych końców brwi przyłóżmy i przyciśnijmy palce wskazujące, a następnie spróbujmy kilka razy zmarszczyć brwi. Ćwiczenie pomaga wygładzić pionowe zmarszczki na czole.

Zestaw ćwiczeń nr 4: Podbródek

• Jeśli chcemy ujędrnić i wygładzić skórę podbródka, spróbujmy opierać go na zewnętrznych częściach dłoni przez kilkanaście sekund. To prosty sposób, by zapobiec wiotczeniu szyi.
• W kolejnym ćwiczeniu należy podnieść twarz w kierunku sufitu. Następnie należy ułożyć usta, jak do pocałunku. W ten sposób modelujemy linię szyi.

Masaż głowy

Joga twarzy – wypróbuj przydatne akcesoria

Regularną jogę twarzy można na co dzień wspierać także przy pomocy akcesoriów do masażu. Nie jest to konieczne, ale z pewnością pozytywnie wpłynie na poprawę kondycji skóry twarzy. Z jakich przyrządów warto skorzystać?

  • Wałeczki do masażu – to niepozorny przyrząd, który może znacząco poprawić kondycję naszej cery. Stosowany regularnie poprawia mikrokrążenie i pomaga skórze się dotlenić i naprężyć.
  • Bańki masujące do twarzy – stosowanie baniek pomaga napiąć i ujędrnić zwiotczałe miejsca na twarzy. Warto stosować je np. w przypadku drugiego podbródka lub wiszących policzków. Bańki wpływają także pozytywnie na krążenie krwi.
  • Szczoteczki do twarzy – to niewielkie urządzenia, które pomagają lepiej i dogłębniej oczyścić skórę – zwłaszcza po zmyciu resztek makijażu. Dodatkowo ich korzystne działanie zapobiega powstawaniu zaskórniaków.

Silikonowe stożki delikatnie zasysają wcześniej natłuszczoną skórę i pomagają ujędrnić zwiotczałe miejsca. Drugi podbródek czy wiszące policzki nie muszą spędzać snu z powiek. Wystarczą regularne masaże chińskimi bańkami, aby pięknie napiąć skórę i poprawić jej jędrność. Podciśnienie, które wytwarza się w bańce, dodatkowo stymuluje krążenie, a w efekcie usprawnia transport tlenu do komórek skóry, dlatego twarz wygląda po takim zabiegu o wiele młodziej.

Joga twarzy – czy to rozwiązanie dla każdego?

Kto powinien zdecydować się na wykonywanie ćwiczeń jogi twarzy? W tym przypadku nie ma żadnych przeciwwskazań, zarówno co do wieku, jak i płci. Taka forma aktywizacji mięśni twarzy wpływa nie tylko na poprawę wyglądu, ale pomaga także wzmocnić tkanki skóry. Powinien zdecydować się na nie każdy, kto chce poprawić swój wygląd bez podejmowania drastycznych kroków.

Sama joga twarzy może być również doskonałą drogą do pozbycia się negatywnych nawyków, z którymi zmagamy się na co dzień – często nawet nieświadomie. Napinanie mięśni twarzy, zaciskanie szczęki – te i wiele innych przyzwyczajeń uwydatniają wszystkie niedoskonałości cery. Wykonywanie ćwiczeń jogi może być więc doskonałym sposobem na ich wyeliminowanie.

Co oprócz jogi, czyli zabiegi pielęgnacyjne na twarz

Joga twarzy to niezwykle skuteczny sposób na poprawę wyglądu skóry, jednak jeśli chcemy cieszyć się jeszcze lepszymi rezultatami, powinnyśmy wspomóc ją prostymi zabiegami pielęgnacyjnymi.

Oczyszczanie

Oczyszczanie to jeden z najważniejszych etapów w walce ze zmarszczkami. Aby mieć pewność, że odpowiednio dbamy o skórę naszej twarzy, codziennie rano umyjmy ją, używając specjalnego żelu lub pianki. Wieczorem natomiast za pomocą dobrej jakości mleczka usuńmy makijaż, a następnie znowu potraktujmy cerę żelem myjącym.

W oczyszczeniu skóry pomoże także jej regularne złuszczanie. Peeling pomoże pozbyć się martwego naskórka, dzięki czemu stosowane kosmetyki lepiej wnikną w głąb skóry. Warto powtarzać go 1-2 razy w tygodniu.

Wypróbuj oczyszczający żel do mycia twarzy od Bioliq. Poznaj jego dobroczynne działanie

Tonizowanie

Zadaniem toniku jest przywrócenie skórze naturalnego pH, odświeżenie jej i utrzymanie odpowiedniego poziomu nawilżenia. Dodatkowo jego regularne stosowanie pomaga usunąć zanieczyszczenia, łagodzi podrażnienia, regeneruje i dostarcza cerze niezbędnych składników odżywczych. W poszukiwaniu dobrego i skutecznego toniku warto kierować się przede wszystkim jego naturalnym składem.

Nawilżanie

Regularne nawilżanie skóry hamuje proces powstawania zmarszczek. Ponadto cena nadmiernie przesuszona wolniej się regeneruje – efekty intensywnych i regularnych ćwiczeń jogi twarzy mogą nie być widoczne. Dodatkowo regularne nawilżanie sprawia, że naskórek staje się bardziej sprężysty i jędrny. Dzięki temu twarz nabiera zdrowego kolorytu i blasku. Dlatego warto codziennie nakładać na twarz dobrej jakości krem. Dodatkowo raz w tygodniu zastosujmy specjalną maskę regenerująco-odżywczą.

Komentarze

Skomentuj jako pierwszy.

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Pokaż więcej wpisów z Sierpień 2020

Polecane

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel