Dostawa gratis od 229zł!Wysyłka w 24h100 dni na zwrot
Języki
zdrowie

SUBSTANCJE SŁODZĄCE

Ilość znalezionych produktów: 22

Alternatywa dla cukru - substancje słodzące

Substancje słodzące – alternatywa dla cukru |

Dbający o linię oraz prowadzący zdrowy styl życia nie używają cukru, lecz chętnie sięgają po jego zamienniki – jak między innymi ksylitol, miód, cukier kokosowy czy syrop z agawy. Wybór takich produktów jest bardzo duży i warto mieć rozeznanie, gdyż dzięki nim nie trzeba rezygnować z deserów spożywanych od czasu do czasu. Sprawdź, czym zastąpić biały cukier, a także, dlaczego warto wprowadzić zmiany w swojej kuchni. Spożywany w nadmiarze może być bardzo szkodliwy.

W sklepach jest wiele słodzików, które powszechnie uważa się za zdrowe zamienniki białego cukru, ale nie wszystkie są warte zakupu – jakie zdrowe substancje słodzące będą dobrym wyborem? Wyjaśniamy, które substancje słodzące warto włączyć do diety bez obaw o zdrowie, samopoczucie i figurę. Wiele z nich ma ponadto dodatkowe korzyści dla zdrowia, dlatego warto zrezygnować z cukru i używać ich świadomie i zachowując zdrowy rozsądek.

Cukier nie krzepi

Nadmiar cukru w codziennej diecie może prowadzić do różnych chorób – nadciśnienia, otyłości i wielu schorzeń układu krążenia. Warto całkowicie zrezygnować ze stosowania tradycyjnego białego cukru, ale nie trzeba rezygnować ze słodkich wypieków – dostępnych jest kilka wartych uwagi zamienników, które będą dobrą alternatywą dla cukru.

Wśród nich można wymienić m.in. miód, ale także aspartam, ksylitol, stewię czy erytrytol. Lista wartościowych i naturalnych słodzików jest jednak znacznie dłuższa – chętnie stosowane są także różne syropy, np. z agawy, klonowy, słodowy czy melasa i naturalny miód. Każdy z nich będzie lepszym wyborem niż biały cukier rafinowany, który dostarcza jedynie pustych kalorii i nie ma żadnych wartości odżywczych. Poza smakiem nie ma żadnych korzyści, dlatego warto go zamienić na inne substancje.

Czym warto zastąpić cukier?

Stewia. Jest to roślina z Ameryki Południowej, której liście oraz łodygi zawierają tzw. glikozydy stewiolowe. Dzięki nim mają słodki smak. Stewia jest 200-300 razy słodsza od cukru i nie zawiera kalorii. Będzie odpowiednia do słodzenia ciast czy napojów, ale trzeba pamiętać, by używać jej z umiarem. Można ją kupić w postaci sproszkowanej lub płynnej, dostępne są też tabletki, a na targowiskach świeże liście.

Ksylitol. Produkuje się go z kory brzozy – to dobre rozwiązanie, gdyż zawiera o 40 proc. mniej kalorii niż tradycyjny cukier i ma znacznie niższy indeks glikemiczny, co czyni go dobrym wyborem dla cukrzyków. Poza słodkim smakiem ma też korzystne działania dodatkowe – m.in. wzmacnia odporność organizmu, chroni go przed zakwaszeniem, a także korzystnie wpływa na mikroflorę jelitową.

Erytrytol. Występuje m.in. w niektórych owocach, ale jest też dodatkowo produkowany w procesie fermentacji glicerolu dzięki specjalnemu szczepowi drożdży. To świetna alternatywa dla cukru, ale jest od niego mniej słodki – lubią go osoby na diecie bezcukrowej, dla których desery słodzone tradycyjnie zwykle są zbyt słodkie. Ma też bardzo mało kalorii – jedynie 20 kcal w 100 g.

    Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
    Zamknij
    pixel