Dostawa gratis od 229zł!Wysyłka w 24h100 dni na zwrot
Języki
zdrowie

PŁATKI I MUSLI

Ilość znalezionych produktów: 20

Zdrowa żywność – płatki i musli

Musli i płatki |

Płatki oraz gotowe musli to jedne z najczęściej wybieranych produktów śniadaniowych – jednak ich jakość może być różna. Warto poznać właściwości wybranych płatków, a także czytać składy mieszanek, aby poranny posiłek był nie tylko smaczny i sycący, ale także zdrowy i dostarczał witamin, minerałów i energii na cały dzień.

Rynek płatków śniadaniowych jest bardzo duży – uważnie jednak wybieraj te, które wkładasz do koszyka. Unikaj tych zawierających cukier, syrop glukozowo-fruktozowy, olej palmowy czy spulchniacze. Są także płatki śniadaniowe oraz mieszanki o dobrym składzie – warto przejrzeć naszą ofertę i wybrać odpowiednie dla siebie.

Pełnowartościowe płatki – dobre na śniadanie

Do wyboru są różne płatki zbożowe – owsiane, żytnie czy orkiszowe to tylko kilka przykładów. Nieprzetworzone, otrzymane z pełnego ziarna – to zdrowe płatki, które powinny stanowić podstawę zdrowej diety.

Popularność zyskują także płatki jaglane, ryżowe czy gryczane, odpowiednie także dla osób na diecie bezglutenowej. Na ich bazie można skomponować własną ulubioną mieszankę – bez cukru i niezdrowego tłuszczu. Wystarczy ugotować je na wodzie lub dodać mleko, napój roślinny albo podawać z jogurtem naturalnym.

Zdrowe płatki śniadaniowe lub musli – sprawdź skład

Unikaj płatków przetworzonych, z duża zawartością cukru. Dobrej jakości produkty zawierają zwykle same płatki – jaglane, owsiane, gryczane, żytnie, jęczmienne itd. Ważne, aby był pełnowartościowe, czyli nieprzetworzone, wyprodukowane z pełnego ziarna. Takie płatki będą dobrą bazą do przyrządzenia owsianki, musli czy granoli samodzielnie – można je wzbogacić o dowolne dodatki, uzyskując różne kompozycje smakowe. Są one kopalnią łatwo przyswajalnych witamin i minerałów oraz błonnika.

Gotowe musli są wzbogacone o między innymi otręby, orzechy oraz suszone owoce, ew. zamienniki cukru jak miód, cukier kokosowy, melasa, erytrol itd. Dodatkowo mogą też zawierać ziarna, nasiona czy produkty superfoods – jak jagody goji, chia, sezam. Płatki śniadaniowe lub musli z dodatkiem mleka, napoju roślinnego lub jogurtu to najprostsze i najszybsze do przyrządzenia śniadanie, które można przygotować na wiele sposobów – z dodatkiem na przykład kakao, wiórek kokosowych, świeżych owoców czy cynamonu.

Rodzaje płatków śniadaniowych

Płatki owsiane usprawniają pracę układu nerwowego, działają na pamięć i koncentrację, pomagają zwalczyć zmęczenie. Mają wysoką zawartość błonnika, są też cennym źródłem witamin z grupy B, żelaza, magnezu nienasyconych kwasów tłuszczowych. Żytnie regulują przemianę materii, są bogate w magnez, żelazo, wapń, potas i witaminy B. Mają też właściwości antyoksydacyjne i antybakteryjne. Płatki jaglane pomogą zadbać o włosy i wzmocnią paznokcie. Są źródłem witaminy E oraz z grupy B, a także fosforu, wapnia, magnezu, żelaza, potasu i kwasu krzemowego oraz lecytyny. Również płatki gryczane są odpowiednie dla osób na diecie bezglutenowej i mają wysoką wartość dietetyczną. Powstają gniecionych ziaren gryki i poprawiają kondycję naczyń krwionośnych i perystaltykę jelit, mają dużą zawartość przyswajalnego białka i błonnika, a także usprawniają pracę mózgu i koncentrację.

    Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
    Zamknij
    pixel