Dostawa gratis od 229zł!Wysyłka w 24h100 dni na zwrot
Języki
zdrowie

BAKALIE, ORZECHY, NASIONA

Ilość znalezionych produktów: 72
12

Bakalie, orzechy, nasiona

Alternatywa dla słodyczy |

Bakalie to naturalne słodkości – idealnie pasują do owsianki, jogurtu, sałatki czy jako samodzielna przekąska. Zawierają cenne składniki odżywcze i powinny stanowić element zdrowej diety. Można też dodawać je do samodzielnie przygotowywanych wypieków – jak chleb, ciastka, granola czy batony zbożowe.

Orzechy również są dobrą przekąską – naturalne, bez soli czy innych dodatków, będą nie tylko smaczne, ale szybko dodadzą energii. Mieszanki bakaliowe warto mieć zawsze przy sobie – w domu, pracy czy na wycieczce. Mają liczne zalety zdrowotne – zawierają cenne witaminy i minerały i są urozmaiceniem wielu posiłków. W naszej ofercie są starannie wyselekcjonowane produkty, bogate w cenne wartości odżywcze.

Bakalie – zdrowy zamiennik słodyczy

Bakalie to zdrowa przekąska o wybornym smaku oraz wartościach odżywczych. Od lat są cenionym źródłem różnych składników, m.in. minerałów. Suszone owoce – jak jabłka, figi, mango, morele, śliwki, rodzynki czy daktyle są naturalnie słodkie i z powodzeniem zastępują słodycze. Nie są to dietetyczne przekąski, mimo to są bardzo korzystne dla zdrowia i będą lepszym wyborem niż tradycyjne desery lub owoce kandyzowane.

Po suszone owoce, orzechy oraz nasiona sezamu, pestek dyni czy słonecznika zawsze warto sięgnąć zamiast po kaloryczną przekąskę między posiłkami. Poza tym usprawniają pracę jelit i układu trawiennego, gdyż zawierają dużo błonnika. Warto jadać je regularnie, mimo że z umiarem, aby kontrolować wagę.

Orzechy i nasiona

Chrupiące orzechy – nerkowce, włoskie, laskowe – oraz migdały czy pistacje to doskonała alternatywa dla tradycyjnych chipsów, słonych paluszków i innych przekąsek. Trzeba jednak pamiętać, że są bardzo pożywne i należy jadać je z umiarem – wystarczy garść orzechów dziennie. Co również ważne, są doskonałym źródłem nienasyconych kwasów tłuszczowych, obniżają poziom cholesterolu, przeciwdziałają nadciśnieniu i obniżają ryzyko chorób serca.

Również nasiona są bardzo cenne dla naszego organizmu – jak sezam, siemię lniane, babka płesznik, ostropest plamisty, konopia itd. Powinno się je włączyć do swojego menu, dodając je m.in. do jogurtu czy owsianki. Są cennym źródłem substancji odżywczych, a wiele z nich – jak nasiona chia – należy do tzw. superfoods.

Urozmaicenie codziennej diety

Warto na stałe wprowadzić bakalie do codziennej diety, gdyż będą jej dobrym i wartościowym urozmaiceniem, a także niosą wiele cennych dla zdrowia skutków. Zawierają witaminy oraz mikroelementy, korzystnie wpływają m.in. na serce, poprawiają pamięć i umiejętność koncentracji, a także regulują procesy trawienne, dzięki czemu pomagają utrzymać ładną sylwetkę.

Poza tym suszone owoce oraz orzechy są odpowiednie także dla cukrzyków, wegetarian, osób ciężko pracujących umysłowo lub fizycznie, a także sportowców. Pomagają też podczas wykonywania ważnych zadań, które wymagają skupienia. Duży wybór bakalii z całego świata sprawia, że każdy znajdzie swoje ulubione smaki – warto jednak postawić na różnorodność w diecie.

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel